Mike Tyson - Bokser eller reklameprodukt?
bind 10 i 100 års boksning serien
- Format:
- MP3
- Beskyttelse:
- Digital vandmærkning
- Udgivet:
- 2. september 2023
- Oplæser:
- Simon Østergaard Chievitz, Jonas Sølberg
Leveringstid:
Straks på e-mail
Beskrivelse af Mike Tyson - Bokser eller reklameprodukt?
Vi befinder os i USA i 1990’erne. Hvis frigørelsen af de sorte er kommet så langt, at man tør at bruge sorte som reklamesøjler på lige fod med hvide, hvad er det så egentlig for en frihed, man har opnået? Med Mike Tyson tager vi fat i en historie om bokseren, der bliver et produkt, men desværre i lyset af alle de gamle og slidte stereotyper om sorte.
Amerikanerne elsker boksning, og sportens historie er USA's historie. Podcasten '100 års boksning i USA' sætter fokus på de største stjerner og de mest tragiske skæbner - et årti ad gangen.
Tag med på en rejse gennem USA’s store århundrede og mærk blodet, sveden og tårerne, der har været med til at skabe USA og amerikanerne. Som historien er skredet frem har de amerikanske værdier tæsket løs på hinanden for at finde ud af, hvilke, der skulle være de "sande" i USA. Med amerikanernes mest elskede sport som ramme undersøger serien USA’s historie - et årti af gangen - med portrætter af de største stjerner og de mest tragiske skæbner i toppen af amerikansk boksning. Serien sætter spot på race- og klassekampe, kriminalitet og mafia og en buldrende medievirkelighed, der både formidler og forvrænger historien. Serien handler ligeså meget om kultur, politik og samfund som om boksning.
Jonas Sølberg freelance journalist og lever af at fortæller historier på tekst, video og podcast. Han er uddannet kandidat i mellemøststudier.
Simon Østergaard Chievitz arbejder som konsulent med fokus på politik, organisationer og organisering. Han er uddannet kandidat i idehistorie.
Amerikanerne elsker boksning, og sportens historie er USA's historie. Podcasten '100 års boksning i USA' sætter fokus på de største stjerner og de mest tragiske skæbner - et årti ad gangen.
Tag med på en rejse gennem USA’s store århundrede og mærk blodet, sveden og tårerne, der har været med til at skabe USA og amerikanerne. Som historien er skredet frem har de amerikanske værdier tæsket løs på hinanden for at finde ud af, hvilke, der skulle være de "sande" i USA. Med amerikanernes mest elskede sport som ramme undersøger serien USA’s historie - et årti af gangen - med portrætter af de største stjerner og de mest tragiske skæbner i toppen af amerikansk boksning. Serien sætter spot på race- og klassekampe, kriminalitet og mafia og en buldrende medievirkelighed, der både formidler og forvrænger historien. Serien handler ligeså meget om kultur, politik og samfund som om boksning.
Jonas Sølberg freelance journalist og lever af at fortæller historier på tekst, video og podcast. Han er uddannet kandidat i mellemøststudier.
Simon Østergaard Chievitz arbejder som konsulent med fokus på politik, organisationer og organisering. Han er uddannet kandidat i idehistorie.
Find lignende bøger
Bogen Mike Tyson - Bokser eller reklameprodukt? findes i følgende kategorier:
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt
- Historie og arkæologi > Historie > Amerikansk historie
- Idræt og udendørsaktiviteter > Idræt: generelt
- Idræt og udendørsaktiviteter > Kampsport og selvforsvar > Boksning
- Kvalifikatorer: geografi > Amerika > Nordamerika
- Kvalifikatorer: tidsperiode > 1500 til i dag > 20. århundrede, 1900 til 1999 > Sent 20. århundrede, 1950 til 1999 > 1990 til 1999
© 2025 Book Solutions ApS Registered company number: DK43351621