Bevægelse i den tidlige sprogundervisning

Bag om Bevægelse i den tidlige sprogundervisning

Bevægelse i den tidlige sprogundervisning ligger i forlængelse af den obligatoriske sprogvurdering i børnehaveklassen. Der er stor forskel på, hvor let børn lærer at læse. Nogle børn kæmper med deres læseudvikling gennem hele deres skoletid. En sprogvurdering i børnehaveklassen giver mulighed for på et tidligt tidspunkt at identificere de børn, der er i risiko for at udvikle læsevanskeligheder. Det centrale ved sprogvurderingsmaterialet i børnehaveklassen bliver derfor, at man ud fra materialet kan identificere børn, som sprogligt er usikre i en sådan grad, at der er behov for en foregribende indsats. Bogen indeholder: • Et teoretisk afsnit om sprogvurdering i børnehaveklassen, centrale prædikationer på senere læsevanskeligheder og forebyggelse af læsevanskeligheder • Refleksioner over undervisningsrammer: tidsrummet, holddannelse, underviseren, undervisningen, den modellerende undervisning og udvælgelse af aktiviteter fra idékataloget • Idékatalog til foregribende undervisning: aktiviteter til sproglig opmærksomhed, øvelser i fonologisk opmærksomhed, øvelser i fonem opmærksomhed 1. udgave 2014

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776079680
  • Format:
  • ePub
  • Beskyttelse:
  • Digital vandmærkning
  • Udgivet:
  • 17. december 2014
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Bevægelse i den tidlige sprogundervisning

Bevægelse i den tidlige sprogundervisning ligger i forlængelse af den obligatoriske sprogvurdering i børnehaveklassen.
Der er stor forskel på, hvor let børn lærer at læse. Nogle børn kæmper med deres læseudvikling gennem hele deres skoletid. En sprogvurdering i børnehaveklassen giver mulighed for på et tidligt tidspunkt at identificere de børn, der er i risiko for at udvikle læsevanskeligheder.
Det centrale ved sprogvurderingsmaterialet i børnehaveklassen bliver derfor, at man ud fra materialet kan identificere børn, som sprogligt er usikre i en sådan grad, at der er behov for en foregribende indsats.
Bogen indeholder:
• Et teoretisk afsnit om sprogvurdering i børnehaveklassen, centrale prædikationer på senere læsevanskeligheder og forebyggelse af læsevanskeligheder
• Refleksioner over undervisningsrammer: tidsrummet, holddannelse, underviseren, undervisningen, den modellerende undervisning og udvælgelse af aktiviteter fra idékataloget
• Idékatalog til foregribende undervisning: aktiviteter til sproglig opmærksomhed, øvelser i fonologisk opmærksomhed, øvelser i fonem opmærksomhed
1. udgave 2014
Find lignende bøger
Bogen Bevægelse i den tidlige sprogundervisning findes i følgende kategorier: