Bøger af Tina Monberg

Filter
Filter
Sorter efterSorter Nyeste
  • af Tina Monberg
    99,00 kr.

    Mange mennesker oplever konflikter i deres hverdag. To vindere henvender sig til alle, der vil vide mere om, hvordan man løser små og store konflikter ved hjælp af mediation - både på arbejdspladsen og privat.Mediation er et værktøj, der løser konflikter. Det handler om at få de stridende parter til at se fordelene ved at samarbejde i stedet for at placere skyld og ansvar hos hinanden. Ved mediation bliver ingen af parterne tabere af konflikten, men får genetableret et godt forhold til hinanden, så de kan fortsætte deres samarbejde. Ordet mediator betyder "i midten". Mediatorens opgave er at sætte sig mellem to stridende parter og bygge bro mellem parternes interesser."To vindere" henvender sig til alle, der vil vide mere om, hvordan man løser små og store konflikter både i og uden for virksomhederne. Den giver en lang række praktiske råd for den, som selv vil fungere som mediator. Bogen bringer spændende cases fra danske og udenlandske virksomheder, der med overraskende udbytte har anvendt mediation.Forfatteren, der selv fungerer som mediator, forstår med stor indlevelse at formidle de enestående resultater, som denne konfliktløsningsmetode har skabt. Desuden perspektiverer hun på eminent vis emnet med stof fra verdenshistoriens krige og konflikter.

  • af Tina Monberg
    149,00 kr.

    Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå destruktive konflikter. I mange virksomheder ser man udelukkende konflikter som noget negativt, noget der for enhver pris skal undgås. Men i en forandringsvillig og videndelende organisation skal konflikter anses for positive og nødvendige. Gode konflikter sætter nemlig tanker og ideer i gang og skaber innovation. I stedet for at være bange for konflikter skal virksomheden have nogle klare retningslinjer for konflikter og se til, at konflikterne ikke udvikler sig negativt. Mange virksomheder handler nemlig ofte for sent og overser de faresignaler, de løbende modtager om eskaleringen af en konflikt. Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå de destruktive konflikter, som nemt kan komme ud af kontrol og medføre retssager, diskrimination, lav moral, øget stress og tab af produktivitet som følge af manglende arbejdsglæde. Denne bog åbner læserens øjne for en ny måde at tænke på konflikter på. Den giver praktiske anvisninger til, hvordan man opbygger et konfliktkoncept og viser, hvordan man involverer hele organisationen i arbejdet med konflikter. En lang række cases fortæller om virksomheder, der på egen krop har oplevet styrken i at arbejde positivt med konflikter.Fra bogen: En konfliktstrategi er lige som et brandreglement. Man mener ikke, man har behov for det, før branden er en realitet, og på det tidspunkt er det for sent at gøre noget konstruktivt. Ingen virksomheder eller organisationer vil undlade at have et brandreglement, men at have en konfliktstrategi anses stadig hos en del virksomheder for at være et svaghedstegn og ikke en naturlig og fornuftig, præventiv foranstaltning. En konfliktstrategi viser medarbejdere og samarbejdspartnere, at organisationen har et system til at forebygge, håndtere og løse konflikter og herved viser virksomheden, at den er troværdig og handlekraftig og lægger vægt på forbyggende i stedet for korrigerende tiltag.