Bøger af Frans Grandjean

Filter
Filter
Sorter efterSorter Nyeste
  • af Anne Randrup & Frans Grandjean
    100,00 kr.

    Værdiarbejde er vigtigt for din virksomheds konkurrenceevne – og dermed for konkurrencekraften i dansk erhvervsliv. Uden værdier kan det være svært for ledelse og medarbejdere at navigere i det daglige. På samme måde er det reelt uomgængeligt med en stærk vision, der udstikker kursen for virksomheden og siger noget om, hvordan målet skal nås. Erfaringen viser, at der er mange faldgruber, man kan havne i, når man arbejder med værdiprocesser. De fleste kan dog undgås, hvis du har denne bog ved hånden undervejs. Værdikommunikation er propfuld af konkrete anvisninger på, hvordan man udvikler, formulerer og formidler virksomhedens værdigrundlag.Du kan læse bogen fra ende til anden, hvis du står over for at skullestarte en proces. Eller du kan shoppe rundt i den, hvis du allerede er igang og ønsker inspiration til de enkelte procesdele.

  • af Frans Grandjean
    100,00 kr.

    Situationsbestemt kommunikation giver dig adgang til et væld af praktiske erfaringer med kommunikation fra mange brancher og virksomhedstyper.Bogen er baseret på Frans Grandjeans mangeårige arbejde med atløse kommunikationsproblemer, og den formidler disse erfaringer gennem fire overordnede råd til dig som leder. Vær:− Personlig, gem dig ikke bag skriftlig kommunikation!− Ydmyg, undervurder aldrig betydningen af kommunikation!− L edende, accepter ikke organisatoriske konflikter om kommunikation!− V ærdifast, lad organisationens værdier skabe sammenhæng i kommunikationen!I bogen rettes de fire råd mod medarbejderne, kunderne, pressen og netværket.Det resulterer i en række budskaber, som følges op af cases fraforfatterens arbejde som konsulent i det danske erhvervsliv. Læs fx om virksomheden, der indfører stramme rygeregler og får medarbejderne imod sig, og om fusionen der endte i interne stridigheder.