Bøger af Claus Buhl
-
79,00 kr. Hvad skal Danmark leve af i fremtiden? Denne bog påpeger, at vi skal skabe en kreativitetskultur, så Danmark bliver en nation, der hele tiden er i stand til at finde på nyt.Claus Buhl skriver om de nødvendige tiltag, som stat, kommune, virksomheder og individer skal iværksætte, for at Danmark kan blive ved med at være frontløber. Vi skal skabe de rette rammer for kreative processer i folkeskolen, på universiteter og højere læreanstalter samt i virksomheder. Vi skal herudover sikre, at kreative og innovative individer får plads i vores organisationer. Vi skal have kreativitetsledelse i virksomhederne, så vi får udnyttet alle medarbejderes kreativitet.Claus Buhl (1957) er cand.mag. et art. fra Københavns Universitet og ph.d fra CBS, Handelshøjskolen i København. Forfatter og virksomhedsrådgiver med speciale i kreativitet og oplevelsesøkonomi. Han har tidligere været forbrugerforsker på Copenhagen Business School.Claus Buhl er en efterspurgt og underholdende foredragsholder om kreativitet, talent og oplevelser. Og så står han bag en velbesøgt blog, www.buhl.dk/blog der behandler aktuelle emner inden for kreativitet, oplevelsesøkonomi og talentudvikling. Han er forfatter til bøgerne Marketing & Semiotik (sammen med sociologen Henrik Dahl), Det lærende Brand og Kreativitet – Danmarks vigtigste Råstof. Han er derudover bidragyder til adskillige tidsskrifter, antologier og fagbøger.
- E-bog
- 79,00 kr.
-
150,00 kr. Forbrugerne ændrer sig hele tiden, og det samme gør virksomhedens mærkevare i forbrugernes bevidsthed. Derfor skal virksomhederne arbejde med en læringsstrategi for deres mærkevarer - lærende brands - hvis de skal fastholde deres position eller tilkæmpe sig en ny.Claus Buhl opstiller en række simple arbejdspunkter i denne bog, der sætter virksomheder i stand til at analysere, hvordan de skal arbejde med det lærende brand. Han gør op med traditionel markedsføring og brandingstrategi, og han viser læserne, hvordan forandringer i virksomhedernes omgivelser påvirker deres brands.Hvordan kommer vi så videre? Virksomhederne skal give brandet et indhold, der gør, at forbrugerne vil tage det med ind i deres liv. Samspillet mellem forbrugerne og mærkevarerne bliver tæt, og det skal virksomhederne lære af.De brands, der ikke lærer dette, vil ende som ubetydelige mærker, hvor det er pris og ikke navn, der tæller.
- E-bog
- 150,00 kr.