Reklame

Filter
Filter
Sorter efterSorter Nyeste
  • af Allan Mylius Thomsen
    49,00 kr.

    Det legendariske reklamebureau Sylvester Hvid & Co. blev grundlagt af entreprenør og cykelhandler Jens Sylvester Hvid i 1899, og siden da har det været toneangivende inden for den danske reklames udvikling.Allan Mylius Thomsen arbejdede selv som reklametegner for Sylvester Hvid & Co. i mange år, og i anledning af bureauets 100 års jubilæum i 1999 fortæller han dets spændende historie. Historien om Sylvester Hvid & Co. er samtidig historien om hele Danmarks kulturelle og industrielle udvikling i løbet af det 20. århundrede.Allan Mylius Thomsen (f. 1948) er dansk forfatter og byhistoriker og har udgivet en lang række bøger om Københavns historie. Oprindeligt er Allan Mylius Thomsen uddannet manuskriptforfatter fra Filmskolen, og han har siden hen lavet radio- og tv-udsendelser samt været guide på Dyrehavsbakken og på byvandringer i det historiske København.

  • af Anne Scott Sørensen
    39,00 kr.

    I slutningen af 1990’erne begyndte der at komme fokus på sundhed i reklamebranchen, og sundhed blev brugt til at sælge produkter på samme måde, som skønhed, ungdom og succes længe havde gjort. Med udgangspunkt i tre konkrete reklameserier, nemlig Mejerierne i Danmarks "Det kræver sin mælk", Fiskebranchens "Fisk hver uge. Det er der ingen ben i" og Abba Seafoods "Havgufferne", kaster Anne Scott Sørensen lys over den nye strømning og det fokus på sundhed, som denne type reklame spillede på.Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.