Etik og socialt ansvar i virksomheder
-
156,00 kr. "Kunsten at blive et ordentligt menneske" viser, hvordan du ved at lade dig lede af syv dyder og styre udenom syv laster bliver et ordentligt menneske og en god leder, som motiverer andre til samme stræben.Bogen er en introduktion til den etiske og eksistentielle tænkning hos især Aristoteles og Søren Kierkegaard. Samtidig er den en handlingens bog, der demonstrerer, hvordan dydsetikken udvikler vores etiske dømmekraft, værner os mod lastefuld og selvoptaget adfærd og forbinder os med andre – ikke bare i en organisatorisk sammenhæng, men også i det enkelte menneskes liv.Bogen henvender sig til ledere og studerende inden for ledelse og organisation, men kan læses af alle med interesse for etik og personlig dannelse.Pia Søltoft er ph.d. og lektor i etik og religionsfilosofi med særligt henblik på Søren Kierkegaard ved Københavns Universitet. Fra 2010 til 2013 var hun leder af Søren Kierkegaard Forskningscenteret og en af nøglepersonerne i markeringen af 200-året for Søren Kierkegaards fødsel. Sammen med den norske advokat og forfatter Tormod Tingstad har hun skrevet bogen "Kunsten at blive et godt menneske", som blandt andet baserer sig på Søren Kierkegaards filosofi.
- Lydbog
- 156,00 kr.
-
79,00 kr. "Konceptet bag brugen af bibelske fortællinger inden for virksomhedsledelse indskriver sig i traditionen omkring storytelling. Når det også adskiller sig herfra, er det fordi det særlige ved de bibelske fortællinger er, at de repræsenterer et universelt perspektiv og nogle generelle indsigter, som kan kaste nyt lys over aktuelle problemstillinger i en virksomhed. At det lader sig gøre at bruge Bibelen i relation til moderne virksomhedsledelse, hænger tillige sammen med, at Bibelen, til forskel fra de fleste andre religiøse skrifter, er bygget op omkring en række narrative forløb med en begyndelse, en midte og en slutning.""Management by Bible" giver en række konkrete perspektiver og forslag til, hvordan Bibelen og dens mange lignelser kan overføres til moderne ledelse, teambuilding og organisationsudvikling. Bogen fortæller endvidere, hvordan Bibelen kan bruges til at fastslå virksomhedens værdigrundlag i den moderne virkelighed.Dorte Futtrup (f. 1948) er en dansk forfatter, foredragsholder, underviser og fortæller. Hun er uddannet bibliotekar og voksenpædagog og har arbejdet i både Danmark, Grønland og på Færøerne.John Rydahl (f. 1959) er en dansk forfatter og religionspædagog. Han har i en årrække været formand for Religionslærerforeningen og været pædagogisk konsulent i Folkekirkens Skoletjeneste i København, på Frederiksberg og i Helsingør.Sammen har de skrevet bogen "Management på Bible".
- E-bog
- 79,00 kr.
-
199,00 kr. Forbrugerne rystes gang på gang af kritiske dokumentarfilm, der afslører, at virksomheder ikke har styr på de forhold, som deres varer produceres under. Tv-programmer som "Blod i mobilen" og "Når tilbud dræber" har efterladt seerne med spørgsmålet: "Hvor svært kan det være? Kan virksomhederne ikke bare få styr på det der med social ansvarlighed?"Svaret er, at Corporate Social Responsibility – CSR – er svært. Og nu er der blevet lovgivet på området.Denne bog er en guide til de danske virksomheder, der enten skal i gang med CSR-arbejdet, eller som gerne vil blive klogere på, hvordan de kan forbedre de CSR-initiativer, de allerede har sat i værk. Bogen gennemgår bl.a., hvordan en virksomhed kan foretage en risikovurdering på CSR-området, kommunikere sin CSR-indsats til samarbejdspartnere og forbrugere samt forankre CSR i organisationen, men den er ikke kun et værktøj til implementering. Den gennemgår også CSR-lovens krav, dykker ned i FNs Global Compact-netværk, hvor virksomhederne kan finde inspiration til CSR-arbejdet, fortæller om de nyeste trends inden for CSR, om samarbejde med ngo’er, og om hvorfor det er vigtigt at være i gang med CSR-arbejdet, hvis en journalist skulle falde over noget, som kunne blive en uheldig historie.Samtidig giver bogen en forståelse for, hvordan og hvorfor CSR kan hjælpe virksomheder til at øge profit, hvis virksomhedens CSR-strategi er en del af virksomhedens kerneforretning og værdier.
- E-bog
- 199,00 kr.
-
99,00 kr. Hvordan kan det gå til, at nogle mennesker til ansættelsessamtaler, til politiske møder, på dates eller bare i almindelig omgang med andre mennesker gang på gang kan fremstille sig selv på overbevisende måde som svaret på alle ens udtalte eller uudtalte bønner, mens virkeligheden oftest viser sig at være den stik modsatte? Hvorfor får de lov til ikke bare at gøre det én gang, men igen og igen, og hvad kan man gøre for at beskytte sig mod den slags "giftige" personer?I bogen forsøger Sanne Udsen at besvare spørgsmålene:Hvordan undgår man at ansætte en psykopat i virksomheden?Hvordan minimerer man skaden hvis man allerede har en sådan i sin virksomhed?Hvordan slipper man evt. af med vedkommende igen?Bogen indeholder en lang række eksempler og cases fra det virkelige liv.