Innovation i virksomheder
-
98,99 kr. Mere trivsel, mindre stress, bedre performance og en solid bundlinje … det er drømmen for mange organisationer, der vil arbejde fleksibelt og hybridt. Men selvom de er ivrige efter at gribe mulighederne i det hybride arbejdsliv, frygter de typisk også at gå på kompromis med bundlinje, produktivitet og sammenhængskraft – og det med god grund. At skabe en hybrid organisation kræver nemlig et opgør med de måder, vi i generationer har indrettet arbejdslivet på.”Snart griner vi af 8-16-jobbet” klæder ledere og organisationer på til at gå skridtet videre fra ’to hjemmearbejdsdage om ugen’ til faktisk at skabe en organisation, der ikke bare overlever fremtidens kompleksitet, men tager organisationens trivsel og produktivitet til nye højder.”Snart griner vi af 8-16-jobbet” er relevant for ledere, HR-professionelle og andre, der arbejder med organisations- og ledelsesudvikling, ligesom den henvender sig til studerende inden for organisation og ledelse.Lise Dahl Arvedsen og Liv Otto Hassert har begge uddannet sig inden for ledelse, organisation og kommunikation og arbejder med ledelsesrådgivning. Sammen har de skrevet bogen ”Snart griner vi af 8-16-jobbet”.
- Lydbog
- 98,99 kr.
-
Fra 178,99 kr. Kortere arbejdsuge. Bedre trivsel for medarbejderne. Og bedre bundlinje for virksomhederne. Lyder det forjættende? Det kan lade sig gøre! Pernille Garde Abildgaard har hjulpet flere virksomheder med at indføre 4 dages arbejdsuge, og i denne bog fortæller hun, hvordan det kan lade sig gøre at tilrettelægge arbejdslivet på en ny måde, der både gavner medarbejder og virksomhed. Men der findes ikke en standardløsning, der passer alle, og Abildgaard fortæller med udgangspunkt i forskellige danske virksomheder, hvordan de har formået at skabe en ny arbejdskultur. Fælles for løsningerne er, at det ikke handler om at arbejde mere, men bedre. Og hvordan vi gør netop det, fortæller Abildgaard også. Det handler bl.a. om at udrydde forstyrrelser, komme pseudoarbejde til livs, så det bliver lettere at fokusere på de opgaver, vi godt kan lide.
-
51,99 kr. Wie verändert das Web 2.0 unsere Gesellschaft und die Unternehmenskultur?In ihrem Bestseller „Wikinomics" analysieren Don Tapscott und Anthony D. Williams, wie die Zusammenarbeit von Millionen Usern an Projekten wie Foren, Wikis oder sozialen Medien funktioniert und welche Chancen sie bietet. Sie zeichnen das Bild einer Kultur der Kooperation und des geteilten Wissens, die die bisherigen Strukturen von Wirtschaft und Konsum entscheidend verändern kann. Für moderne Unternehmer, die die Zeichen der Zeit erkennen und das enorme Potenzial der Wikinomics entdecken und nutzen wollen, ist dieses Buch Pflicht!Don Tapscott (geboren 1947) ist Unternehmer, Autor und Wissenschaftler. Sein Forschungsschwerpunkt liegt auf dem Einfluss von Technik auf Unternehmen und die Gesellschaft. Zu diesem Thema hat er bereits mehrere Bücher verfasst. Anthony D. Williams (Jahrgang 1974) ist studierter Politikwissenschaftler und lehrte an der London School of Economics.
- Lydbog
- 51,99 kr.
-
104,99 kr. Cuántas veces en nuestro día a día se nos presenta este interrogante. "Cómo leer a las personas" enseña a descubrir las cualidades ocultas para el liderazgo, y a potenciar las mejores características de quienes trabajan a nuestro lado.Nate Regier quiso dar una versión al alcance de todos del modelo Process Communication, el mismo que implementan organizaciones como Pixar, BMW y la NASA. Y vaya si lo logró. Un libro que nos ofrece pasos claros para llegar mejor a las personas, agilizar la iniciativa y aumentar nuestras capacidades.Nate Regier es un psicólogo clínico y escritor, especializado en inteligencia social-emocional. Es el fundador de la consultora internacional Next Element Consulting y autor de varios libros, como "Más allá del drama" (2013) y "Conflictos sin bajas" (2016), antes del celebrado "Cómo leer a las personas" (2020).
- Lydbog
- 104,99 kr.
-
Fra 83,99 kr. Este audiolibro contiene las ideas y estrategias clave comprobadas que he descubierto leyendo cientos de libros y de artículos acerca de cómo lograr acumular riqueza. Estas ideas y estrategias te las presento en forma simple y fácil de aplicar. APLICA ESTOS 21 "SECRETOS PARA EL EXITO" QUE SON LA CLAVE PARA SER EXITOSO EN TODAS LAS ÁREAS DE LA VIDA. OBTÉN CUALQUIER COSA QUE VERDADERAMENTE DESEES.Brian Tracy es orador, capacitador y consultor. Se hizo millonario por si solo de manera difícil. Dejó la escuela secundaria sin graduarse y trabajó como obrero durante varios años. A sus veintitantos, trabajó de vendedor y comenzó a avanzar en el mundo de los negocios. Cuando tenía 30 se matriculó en la Universidad de Alberta y obtuvo una Licenciatura en Comercio, y después una Maestría en Administración en la Universidad Columbia Pacific.Es el autor más vendido de una serie de libros relacionados con el éxito y logros, ámbito en el que se le considera una de las principales autoridades en el mundo.
-
83,99 kr. "Un pavorreal en el Reino de los Pingüinos" es un bestseller internacional y se ha publicado en 22 idiomas. Se trata de una fábula que entraña grandes verdades sobre el mundo empresarial, en particular sobre la diversidad, sobre las fuerzas que se resisten al cambio y las que promueven la innovación."Este es un audiolibro perspicaz. Nos dice muchas cosas sobre nosotros mismos que a veces no queremos saber"—Larry Strutton, antiguo editor de Rocky Mountain News."La belleza de esta metáfora reside en que transmite algo significativo y además ofrece información importante. Con él aprendí lecciones sobre diversidad, cultura corporativa y transformación empresarial que nunca olvidaré" Warren Bennis, autor de "Conviértete en líder".Este audiolibro está narrado en español latinoBarbara BJ Gallagher se graduó con honores como socióloga por la Universidad del Sur de California. También es Doctora de Ética Social y autora de libros de negocios, de mujeres y para niños. Fue gerente de Capacitación y Desarrollo del diario Los Ángeles Times. Ofrece seminarios y conferencias. Sus clientes corporativos incluyen: IBM, Chevron, John Deere Credit Canada, Volkswagen, entre otros. Ha participado en CBS Evening News, PBS, CNN y otros. La citan en diversos periódicos, revistas y sitios web, como: The Oprah Magazine, The New York Times, Chicago Tribune, etc.Warren H. Schmidt es profesor emérito de la Universidad del Sur de California, presidente de Chrysalis, Inc., empresa de Consultoría y Entrenamiento gerencial y presidente de la junta directiva de World Heritage Foundation, dedicada a "compartir y preservar las maravillas de nuestro mundo" a través de películas documentales sobre gerencia y educación. Ostenta un diplomado en Psicología. Su película "¿Está bien que siempre tengas la razón?" ganó un premio de la Academia de Artes y Ciencias Cinematográficas en 1971.
- Lydbog
- 83,99 kr.
-
96,99 kr. ¿Qué tiene Zara para que millones de personas salgan a la calle cada día con sus prendas? ¿Qué ofrece Google para que decenas de miles de personas respondan a un proceso de selección? ¿Por qué unas empresas son deseadas y otras resultan indiferentes para inversores, clientes o empleados? ¿Hay que ser guapo y poderoso para resultar atractivo?Hablamos de un nuevo poder, el de aquellas empresas que hacen valer su atractivo, que han sabido ser interesantes y parecerlo, a través de acciones muy diferentes, pero con un factor en común: el ejercicio de la seducción como estrategia empresarial.Este audiolibro está narrado en castellano.Jesús Vega de la Falla ha sido uno de los principales ejecutivos del Grupo Inditex. Trabajó como director de Recursos Humanos de Banca Mayorista Global y de Latinoamérica. Actualmente imparte conferencias sobre crecimiento empresarial en todo el mundo y es consejero de varias empresas.
- Lydbog
- 96,99 kr.
-
73,99 kr. En el actual entorno económico, los cambios se suceden a velocidad de vértigo y las empresas deben ser ágiles. Lograr esa agilidad solo es posible cuando las personas involucradas están totalmente comprometidas con el proyecto. Sin embargo, ¿cuántos trabajadores están desmotivados?, ¿cómo podemos encender la chispa en nuestros equipos? Ante el nuevo paradigma, los líderes de hoy han de ser capaces de encender la llama de la motivación en las personas y concentrar su energía en una misma dirección.Con prólogo de Xavi Hernández, jugador de fútbol, campeón del mundo de selecciones nacionales.Este audiolibro está narrado en castellano.Marcos Álvarez Orozco es director de Springfield España (Área Norte/Baleares) y autor de libros sobre innovación, administración de empresas y crecimiento personal y empresarial.
- Lydbog
- 73,99 kr.
-
- om at bruge afvisninger som drivkraft
169,95 kr. I Det kreative nej giver professor i kreativitet, Lene Tanggaard, nye svar på, hvordan vi kan bruge afvisning som en kreativ drivkraft.Hun giver indblik i, hvordan vi kan omfavne de fejl og de afvisninger, vi støder på livet igennem, så de giver os positiv energi og bliver værdifulde medspillere i vores kreativitet.Bogens rummer inspirerende eksempler på, hvordan et nej kan katapultere os videre til noget, der får positiv betydning for vores liv.
- E-bog
- 169,95 kr.
-
99,00 kr. Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og detmenneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder.Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativmåde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektorallerede har opnået i det danske erhvervsliv. Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces. En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor. Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle,at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed.Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne lydbog:Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen KaffeKenneth Agerholm, ArtbizzMette Bock, MF (LA)Stine Bosse, erhvervskvindeStephen Bruyant-Langer, The Personal Business PlanUlrik Bülow, erhvervsmandSigne Christiani, Mercedes-Benz DanmarkAne Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for KählerUffe Elbæk, MF (Å)Mikael Fock, Kulturværftet og ToldkammeretMorten Friis-Olsen, Audi DanmarkBertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturministerGerda Hempel, ArtbizzTom Hermansen, Ny CarlsbergfondetJacob Holm, Fritz HansenMarianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturministerLennart Lajboschitz, erhvervsmandBrian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturministerSøren Møller, Fredericia TeaterKarim Nielsen, Brøchner HotelsPoul Johannes Pedersen, Thise MejeriAnna Porse Nielsen, SeismonautLars Ramme Nielsen, Dansk ErhvervCaroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland FestivalClaus Strue Frederiksen, filosofRasmus Tscherning, Creative Business CupEmil Wilk, Prxjects by Mercedes-BenzMads Øvlisen, erhvervsmandChristian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger.
- Lydbog
- 99,00 kr.
-
79,00 kr. Hvad skal Danmark leve af i fremtiden? Denne bog påpeger, at vi skal skabe en kreativitetskultur, så Danmark bliver en nation, der hele tiden er i stand til at finde på nyt.Claus Buhl skriver om de nødvendige tiltag, som stat, kommune, virksomheder og individer skal iværksætte, for at Danmark kan blive ved med at være frontløber. Vi skal skabe de rette rammer for kreative processer i folkeskolen, på universiteter og højere læreanstalter samt i virksomheder. Vi skal herudover sikre, at kreative og innovative individer får plads i vores organisationer. Vi skal have kreativitetsledelse i virksomhederne, så vi får udnyttet alle medarbejderes kreativitet.Claus Buhl (1957) er cand.mag. et art. fra Københavns Universitet og ph.d fra CBS, Handelshøjskolen i København. Forfatter og virksomhedsrådgiver med speciale i kreativitet og oplevelsesøkonomi. Han har tidligere været forbrugerforsker på Copenhagen Business School.Claus Buhl er en efterspurgt og underholdende foredragsholder om kreativitet, talent og oplevelser. Og så står han bag en velbesøgt blog, www.buhl.dk/blog der behandler aktuelle emner inden for kreativitet, oplevelsesøkonomi og talentudvikling. Han er forfatter til bøgerne Marketing & Semiotik (sammen med sociologen Henrik Dahl), Det lærende Brand og Kreativitet – Danmarks vigtigste Råstof. Han er derudover bidragyder til adskillige tidsskrifter, antologier og fagbøger.
- E-bog
- 79,00 kr.
-
Fra 149,00 kr. I denne erindringsbog fortæller Nils Foss om sit karriereforløb, fra han bliver født ind i en familie af fremtrædende ingeniører, til han stifter familievirksomheden FOSS A/S og selv bliver adm. direktør for koncernen F.L. Smidth i 1969. Efter syv år i F.L. Smidth vender han tilbage som direktør for FOSS.I fokus for erindringerne er, hvad Nils Foss selv har fået med fra tidligere generationer, og hvilke krav der stilles til en leder – ifølge Foss er det ikke nødvendigvis de mest intelligente mennesker, der er de bedste ledere; det er derimod dem, der er gode til at lytte, analysere og tage beslutninger – i god kontakt med deres medarbejdere. Endelig lægger han vægt på betydningen af de mange små og store familiedrevne virksomheder, hvis vækst og innovation Danmark skal leve af i fremtiden.I bogen fortæller Nils Foss om de seks hovedregler, han selv har anvendt i sin tilgang til ledelsesarbejdet: Rettidig omhu, Et ord er et ord, Management by walking, Spørg og lyt til svaret, Arbejdsglæde samt Uddelegering.
-
199,00 kr. Med denne bog får proceskonsulenten, lederen eller facilitatoren en metode til at udvikle medarbejdere på arbejdspladsen, hvor det har størst organisatorisk nytte og effekt, samtidig med at deltagerne udvikler netop de kompetencer, der er nødvendige for at løse de problemstillinger, de står over for i deres daglige arbejde.Bogen er opdelt i en teori- og en praksisdel, som tilsammen giver et solidt overblik over organisationens strategiske forandringsproces og indblik i de konkrete dele og opgaver i strategiske aktionslæringsforløb. Del I beskriver metodens teoretiske fundament og de seks grundelementer i et vellykket strategisk aktionslæringsforløb: læreprocessen, implementeringsplanen, konteksten, ledelsen, proceskonsulenten og projektloggen. Del II giver konkrete redskaber og metoder, som kan anvendes bredt i forskellige strategiske aktionslæringsforløb.Bogen henvender sig til såvel den erfarne praktiker som den, der ikke tidligere har haft ansvar for at lede forandringsprocesser.
- E-bog
- 199,00 kr.
-
Fra 99,00 kr. Hvorfor er 150 et magisk tal? Hvordan opstår et modefænomen? Er kriminalitet smitsomt? Er selvmord? Hvilke mennesker viderebringer og vedligeholder rygter? Og hvad er den mest effektive indsats mod rygning? Et magisk vendepunkt er det øjeblik, hvor en idé, en trend, et produkt eller et adfærdsmønster spreder sig som en steppebrand. Malcolm Gladwells internationale bestseller undersøger den sociale epidemi som fænomen og forklarer, hvorfor store forandringer sker pludseligt og uventet. Bogen analyserer kriminalitet, anti-rygekampagner, modetrends, børneudsendelser, rygter og et væld af andre eksempler på smitsom adfærd. Men først og fremmest viser den, hvordan én kreativ person – med et lille, velanbragt skub – kan forandre hele verden. Det magiske vendepunkt er et uvurderligt redskab for alle, som beskæftiger sig med sociale medier, politik, reklame, markedsføring, journalistik eller græsrodsarbejde i ordenes bredeste forstand. Sammenlagt har bogen ligget på New York Times’ bestsellerliste i mere end syv år.