Studiefærdigheder og læringsfærdigheder: generelt

Filter
Filter
Sorter efterSorter Nyeste
  • af Maria Montessori
    149,99 kr.

    Scopri i segreti del celebre metodo educativo montessoriano con questa compilation, che raccoglie tre opere essenziali della grande pedagogista: “Il segreto dell’infanzia”, “La scoperta del bambino” e “La mente del bambino”.Con una prosa e un'argomentazione che non ha eguali per chiarezza e modernità, Maria Montessori guida ogni lettore, insegnante e neo-genitore, in un viaggio alla scoperta dell'intelligenza emotiva e pratica dei bambini e del valore ultimo insito in questa fase della vita di ogni individuo.Maria Montessori (1870-1952), celebre pedagogista, filosofa e neuropsichiatra infantile italiana, creò il metodo educativo che porta il suo nome, rivoluzionando la concezione e il metodo di apprendimento associato all'infanzia.

  • af Maria Montessori
    Fra 73,99 kr.

    Cosa succede, nella mente del bambino, dalla nascita ai sei anni di età? Cosa guida, nello specifico, lo sviluppo di una coscienza propria, a conclusione della cosiddetta fase di "gestazione spirituale"?Nel suo ultimo libro – pubblicato da Maria Montessori nel 1952 – la grande pedagogista prende le mosse dalla biologia e analizza quel lungo processo che conduce il bambino a diventare un individuo a sé stante. È l’epopea di quella che l’autrice chiama "mente assorbente", ovvero la più grande specificità dell’infanzia. Maria Montessori (1870-1952), celebre pedagogista, filosofa e neuropsichiatra infantile italiana, creò il metodo educativo che porta il suo nome, rivoluzionando la concezione e il metodo di apprendimento associato all'infanzia.

  • af Maria Montessori
    79,00 kr.

    "I øjeblikket eksisterer der utvivlsomt en fejl i dannelsen af mennesket. Der er en mangel på kendskab til lovene for menneskets åndelige udvikling og til hygiejnen vedrørende dets indre liv.Højst sandsynligt er en forandring af menneskets omgivelse nødvendig, såsom hjælp til udviklingen og til normalt arbejde af dets nervøse og fysiske liv, så ’civilisation’ og ’fred’ kan regere verden."Den italienske læge og pædagog Maria Montessori beskriver sin banebrydende pædagogiske metode, der i starten af det tyvende århundrede ændrede det vestlige syn på pædagogik og indlæring fuldstændigt. Bogen beskriver hendes arbejde med udviklingshæmmede børn og den enorme udvikling, de gennemgik, når blot man tilrettelagde deres uddannelsesforløb pædagogisk og hensigtsmæssigt med udgangspunkt i det enkelte barn.Bogen udkom første gang i 1917 og er blevet oversat til et væld af fremmedsprog i takt med at Montessori Metoden vandt mere og mere fremgang verden over.Maria Montessori (1870-1952) var en italiensk læge, pædagog, debattør og forfatter. Hun er kendt over hele verden for sine nyskabende pædagogiske tanker, som har dannet grundlag for moderne vestlig pædagogik. I mange lande er der sågar specielle Montessori-børnehaver og skoler, hvor man kan uddanne sig til pædagog med speciale i Montessori Metoden.

  • af Maria Montessori
    Fra 96,99 kr.

    A settant'anni dalla morte dell'autrice, l'opera più celebre di Maria Montessori diventa audiolibro. Scopri i segreti alla base del celebre metodo educativo montessoriano, capace di "chiamare entro l'anima del fanciullo l'uomo che vi sta assopito"."La scoperta del bambino" è un'opera rivoluzionaria e accessibile che cambierà il modo in cui pensiamo all'infanzia e all'apprendimento.Maria Montessori (1870-1952), celebre pedagogista, filosofa e neuropsichiatra infantile italiana, creò il metodo educativo che porta il suo nome, rivoluzionando la concezione e il metodo di apprendimento associato all'infanzia.

  • af Axel Dam
    49,00 kr.

    "Indvendingerne mod en trindelt enhedsskole lyder på, at børn lettere udsættes for dårlig omgang ved at komme sammen med ’alle’ slags børn, at fremgangen enten er for langsom for de flinkere, der egner sig til videreuddannelse, eller der stilles så store krav til børnene, at mange ikke vil kunne følge med."Skolelærer og filosof Axel Dam beskæftiger sig i denne bog med skole og undervisning i Danmark i starten af det tyvende århundrede. Bogen vidner om forfatterens til tider progressive holdninger og hans ideer til fornyelse og forbedring af det rigide skolesystem, som han selv bevægede sig i som skolelærer.Bogen er oprindeligt udgivet i 1914.Axel Otto Markus Dam (1868-1936) var en dansk skolelærer, filosof, politiker og forfatter til en lang række bøger om børneopdragelse, pædagogik og filosofi. Axel Dam sad i en årrække i folketinget for Venstre og beskæftigede sig med nogle af datidens samfundsproblemer med udgangspunkt i sekulær etik og politisk filosofi.

  • af Henning Asp-Poulsen
    49,00 kr.

    Det kan være en svær overgang for lærerstuderende at gå fra det teoretiske forløb på seminaret til undervisningspraktikken ude på skolerne. Tit begår de lærerstuderende fejl, fordi de ikke har erfaring med, hvordan deres egen kommunikation opfattes af børnene, eller hvordan man griber ind, når der opstår konflikter mellem børnene.Henning Asp-Poulsens bog vejleder de lærerstuderende i at få det bedst mulige ud af undervisningspraktikken, så erfaringerne kan bruges i det videre studieforløb. Bogen er udgivet første gang i 1986 og giver på den måde også et indblik i, hvordan undervisningsmetoderne har forandret sig igennem tiden.Henning Asp-Poulsen (1933 - 2005) var en dansk forfatter. Før sin forfatterkarriere arbejdede han som folkeskolelærer i 25 år indtil han i 1986 debuterede med romanen "Sig det ikke til nogen". Siden skrev og udgav han en række både fag- og skønlitterære bøger, børnebøger og skuespil, ligesom han var en flittig skribent af kronikker og debatindlæg. Asp-Poulsen oprettede forlaget Bellis, hvor han redigerede og udgav andres manuskripter. I løbet af sin karriere modtog han flere gange rejselegater, som han brugte til at rejse op nord for polarcirklen, hvor han blandt andet skrev om livet nord for trægrænsen i bogen "Samerne. Et urfolk i nord" fra 2004.

  • af Henning Asp-Poulsen
    Fra 39,00 kr.

    "En overskuelig leg kan nemt og hurtigt give fornyet energi hos børn i et undervisningsforløb. Da leg tilmed stimulerer det sociale fællesskab i klassen og ofte udvider børnenes begrebsdannelse, kan lege i klassen være lige så vigtige som alt andet i undervisningen.Selv om mange børn holder af at bruge de samme lege gang på gang, kan et mere fyldigt repertoire give større muligheder for at bruge egnede lege i givne situationer."I "Lege i klassen" giver forfatter og tidligere folkeskolelærer Henning Asp-Poulsen inspiration til nye lege, der kan fremme børns livsglæde og fællesskabsfølelse. Bogen indeholder intet mindre end 43 lege, som alle kan leges af mange børn på én gang og varieres på et utal af forskellige måder.Bogen er oprindeligt udgivet i 1992, og legene kan bruges af børn fra børnehaveklassen og op til 4.-5. klasse.Henning Asp-Poulsen (1933 - 2005) var en dansk forfatter. Før sin forfatterkarriere arbejdede han som folkeskolelærer i 25 år indtil han i 1986 debuterede med romanen "Sig det ikke til nogen". Siden skrev og udgav han en række både fag- og skønlitterære bøger, børnebøger og skuespil, ligesom han var en flittig skribent af kronikker og debatindlæg. Asp-Poulsen oprettede forlaget Bellis, hvor han redigerede og udgav andres manuskripter. I løbet af sin karriere modtog han flere gange rejselegater, som han brugte til at rejse op nord for polarcirklen, hvor han blandt andet skrev om livet nord for trægrænsen i bogen "Samerne. Et urfolk i nord" fra 2004.

  • af Various
    40,99 kr.

    Les meilleurs devoirs au bac français contiennent une réflexion structurée, nourrie des pensées des plus grands auteurs. Et ce qui fait vraiment la différence, c'est l'utilisation pertinente de citations. Ce livre audio vous propose 100 citations choisies pour vous donner des armes solides quel que soit le sujet. Théâtre, poésie, ou roman : les plus grands auteurs viennent à votre secours avec des définitions parfaitement claires, des arguments chocs, et des phrases clé incontournables dans vos révisions. Ecoutez-les plusieurs fois pour les avoir fermement à l'esprit : ces 100 citations seront autant d'ouvertures pour attaquer un sujet, et autant de marques d'une copie de qualité. Bonne réussite !

  • af Evelyn Roll
    51,99 kr.

    Alle, für die der Begriff "Putten" keinen dicklichen Engel beschreibt, und für die sich ein "Flight" nicht auf den nächsten Sommerurlaub bezieht, sind wohl oder übel der grandiosen Leidenschaft des Golfen verfallen. Evelyn Roll erschließt nicht nur diesen erfahrenen Spielern die wundersame Welt des Golfen, sondern auch denen, die die Platzreife soeben erst erlangt haben. Ihre Fähigkeit, die Komik der manchmal so sonderbaren Glitzerwelt zwischen Abschlag und Schampus zu erkennen, bringt uns nicht nur einmal zum schmunzeln...Evelyn Roll, Jahrgang 1952, ist leitende Redakteurin der "Süddeutschen Zeitung" in Berlin. Nach dem Studium der Politischen Wissenschaften bei in Freiburg arbeitete sie zunächst als freie Autorin für verschiedene Zeitungen und Sender. Seit 1999 arbeitet sie als Redakteurin für die "Süddeutsche Zeitung".

  • af Christen Kold
    49,00 kr.

    "Jo mere livet vinder i kraft og bevidsthed, det er: står op af døde, desto virkeligere bliver det, og forlanger en virkelig næring. Et skinliv derimod kan hjælpe sig med skinnæring. I den tid, det kristelige liv lå i dvale her i landet, var alle præster lige gode, og al snak var åndelig føde; men så snart livet vågnede, og hungeren føltes, gjordes der straks forskel, og man søgte hen, hvor det levende ord forkyndtes som en føde for sjælene."Den danske forfatter og lærer Christen Kold nærede ikke stor tillid til den skole, der blev sat i gang med skoleloven i 1814. Han havde sine egne tanker om skolen og dens vigtighed for børn, voksne og samfundet. I "Kolds skoletanker" kan man blandt andet læse om Christen Kolds udvikling af høj- og friskoletanken, hans holdning til undervisning afpasset efter elevernes evner samt børneopdragelse."Kolds skoletanker" skal læses som et historisk dokument. Det giver ikke udtryk for forlagets holdninger.Christen Mikkelsen Kold (1816-1870) var en dansk forfatter og lærer, der var en af hovedkræfterne bag den danske højskole- og friskolebevægelse. Han var i høj grad påvirket af N.F.S. Grundtvig og brugte dennes tanker i praksis i læregerningen. I 1842 rejste Christen Kold til Smyrna i Tyrkiet sammen med pastor Ludvig Daniel Hass, som han kæmpede en fælles kamp sammen med imod den gammeldags tilgang til religionsundervisning i skolen. I Smyrna var han missionær for Det Danske Missionsselskab og slog sig senere ned som bogbinder.