Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund
-
- Styr de sociale medier, så de ikke styrer dig
169,99 kr. De sociale medier har på godt og ondt fyldt meget i Cecilie Haugaards liv. I denne bog undersøger hun, hvordan de sociale medier påvirker vores mentale sundhed, og viser en vej til, hvordan vi kan bruge dem uden at blive negativt påvirket.Gennem en række samtaler med eksperter afdækker hun, hvordan SoMe-platformene er designet til at fange vores opmærksomhed, og hvordan de påvirker vores hjerne, psyke og dømmekraft. Og hun viser, hvordan vi med øvelser og konkrete værktøjet kan lære at leve sundt med de sociale medier og bruge dem til vores egen fordel.Cecilie Nissen Haugaard er model og influencer. Hun er uddannet fra CBS som cand.merc. i økonomi og kommunikation med en overbygning i psykologi. Derudover har hun taget en uddannelse inden for coaching. I 2019 lavede hun TV 2-dokumentaren ”Cillemouse – den falske virkelighed” om bagsiden af de sociale medier. Hun er gift med musikeren Christopher, som hun har to børn med.
- Lydbog
- 169,99 kr.
-
49,00 kr. Modebranchen har altid været forbundet med en vis mystik. Det skyldes måske, at det kan være svært at blive en del af den, og at den har ry for både at være glamourøs, elitær og fyldt med benhård konkurrence. Uopnåeligheden er nok opstået, fordi der reelt set er få pladser og mange om buddet. I denne podcast fortæller chefredaktør Anne Lose, influencer Pernille Rosenkilde og tidligere digital moderedaktør Kristian Hindø-Lings om deres personlige og overraskende vej ind i modebranchen.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmonttEn podcast med fokus på hvad der rører sig i kulturen, på designfronten og i modebilledet. Sammen med en række kloge kvinder og mænd åbner vi op for perspektivrige samtaler om nye tendenser og andet tidstypisk tankegods, der fylder i dit moderne kvindeliv.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmontAnne Lose er chefredaktør på magasinerne Eurowoman og RUM.Kristian Hindø-Lings er stylist, indkøber og fashion director.Pernille Rosenkilde er stylist, influencer og designer bag brandet Per and the Zoo.
- Podcast
- 49,00 kr.
-
49,00 kr. Det er tid til at forlade 10’erne og sikke et årti, der både bød på #oldcéline, statementmani og normcore. 10’erne gav os også Instagram, herunder Dietprada og satte ikke mindst øjenbryn og diversitet på dagsordenen. Vi tager en status på modeårtiet og ønsker et godt nytår. I panelet er Chefredaktør Anne Lose, Kommerciel Redaktør Pernille Rosenkilde og Digital Moderedaktør Kristian Hindø-Lings.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmonttEn podcast med fokus på hvad der rører sig i kulturen, på designfronten og i modebilledet. Sammen med en række kloge kvinder og mænd åbner vi op for perspektivrige samtaler om nye tendenser og andet tidstypisk tankegods, der fylder i dit moderne kvindeliv.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmontAnne Lose er chefredaktør på magasinerne Eurowoman og RUM.Kristian Hindø-Lings er stylist, indkøber og fashion director.Pernille Rosenkilde er stylist, influencer og designer bag brandet Per and the Zoo.
- Podcast
- 49,00 kr.
-
49,00 kr. Den Københavnske modeuge er netop overstået og Eurowoman samler op og koger ned, så du er velinformeret om de vigtigste tendenser, de vildeste locations og den generelle temperatur på modeugen, der mere end nogensinde stod i bæredygtighedens tegn. Hvad var årets farve? Hvilken 80’er favorit skal findes frem? Og hvordan står det til med diversiteten? Lyt med, når Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings dykker ned.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmonttEn podcast med fokus på hvad der rører sig i kulturen, på designfronten og i modebilledet. Sammen med en række kloge kvinder og mænd åbner vi op for perspektivrige samtaler om nye tendenser og andet tidstypisk tankegods, der fylder i dit moderne kvindeliv.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmontAnne Lose er chefredaktør på magasinerne Eurowoman og RUM.Kristian Hindø-Lings er stylist, indkøber og fashion director.Pernille Rosenkilde er stylist, influencer og designer bag brandet Per and the Zoo.
- Podcast
- 49,00 kr.
-
49,00 kr. Eurowoman guider dig igennem højdepunkterne fra Copenhagen Fashion Week - én af de bedste modeuger nogensinde, der blandt andet bød på diversitet, bæredygtighed og et cirkus uden lige.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmontEn podcast med fokus på hvad der rører sig i kulturen, på designfronten og i modebilledet. Sammen med en række kloge kvinder og mænd åbner vi op for perspektivrige samtaler om nye tendenser og andet tidstypisk tankegods, der fylder i dit moderne kvindeliv.Medvirkende: Anne Lose, Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings Redaktør: Anne Lose, chefredaktør, EurowomanProduceret af Talk Town, Story House EgmontAnne Lose er chefredaktør på magasinerne Eurowoman og RUM.Kristian Hindø-Lings er stylist, indkøber og fashion director.Pernille Rosenkilde er stylist, influencer og designer bag brandet Per and the Zoo.
- Podcast
- 49,00 kr.
-
51,99 kr. Wie verändert das Web 2.0 unsere Gesellschaft und die Unternehmenskultur?In ihrem Bestseller „Wikinomics" analysieren Don Tapscott und Anthony D. Williams, wie die Zusammenarbeit von Millionen Usern an Projekten wie Foren, Wikis oder sozialen Medien funktioniert und welche Chancen sie bietet. Sie zeichnen das Bild einer Kultur der Kooperation und des geteilten Wissens, die die bisherigen Strukturen von Wirtschaft und Konsum entscheidend verändern kann. Für moderne Unternehmer, die die Zeichen der Zeit erkennen und das enorme Potenzial der Wikinomics entdecken und nutzen wollen, ist dieses Buch Pflicht!Don Tapscott (geboren 1947) ist Unternehmer, Autor und Wissenschaftler. Sein Forschungsschwerpunkt liegt auf dem Einfluss von Technik auf Unternehmen und die Gesellschaft. Zu diesem Thema hat er bereits mehrere Bücher verfasst. Anthony D. Williams (Jahrgang 1974) ist studierter Politikwissenschaftler und lehrte an der London School of Economics.
- Lydbog
- 51,99 kr.
-
39,00 kr. I midten af 1990’erne blomstrede rollespilskulturen virkelig op i Danmark. Primært drenge, men også en del piger, brugte flere timer om ugen på at leve sig ind i andre verdener, som de sammen byggede op og navigerede i. Anne Scott Sørensen beretter om de strømninger, der prægede det danske rollespilsmiljø i den spæde start, og giver sit bud på, hvad der dengang og endnu i dag er så tiltrækkende ved disse miljøer.Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.
- E-bog
- 39,00 kr.
-
99,00 kr. I en tid med breaking news kan det undre, at vi samlet set bruger mindre tid på nyheder, end vi gjorde før i tiden. Og mens nyhedsmedierne kæmper om vores opmærksomhed, bliver den sociale ulighed i nyhedsbrug online større.Men nyheder kan stadig noget, som ikke meget andet kan. I denne bog giver professor Rasmus Kleis Nielsen et bud på, hvad det er, hvorfor det er udfordret, og hvordan nyhederne og deres rolle i vores samfund er ved at ændre sig radikalt.Moderne Idéer handler om vor tids udfordringer: Flygtningekrise, klima, krig, ulighed, terrorisme, overvågning, uddannelse, m.m. Hvordan forholder vi os til udfordringerne, hvis overhovedet? Og kan vi tænke, diskutere og handle helt anderledes?Rasmus Kleis Nielsen (f. 1980) er direktør for Reuters Institute for the Study of Journalism. Han er også professor i Politisk Kommunikation ved University of Oxford.
- Lydbog
- 99,00 kr.
-
39,00 kr. I artiklen "Om livet i al almindelighed. Den personlige blog mellem det private og det offentlige" undersøger Anne Scott Sørensen forskellige aspekter af bloggen som en del af det offentlige rum.Med udgangspunkt i en konkret debat om blogs og plagiat undersøger hun, om bloggen kan sammenlignes med andre former for publicering og dermed hører ind under ophavsretten.Denne debat rejser dels spørgsmålet om, hvordan bloggen som genre forholder sig til grænsen mellem det private og det offentlige og dels, hvorvidt blogdomæner er en del af offentligheden eller om det snarere udgør afgrænsede sociale fællesskaber, samt hvilke etiske spilleregler for kommunikation det medfører. Disse spørgsmål diskuterer Scott Sørensen ud fra deres principielle karakter i forhold til begreberne offentlighed og privatsfære.Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.
- E-bog
- 39,00 kr.
-
62,99 kr. Under en tolv år lång period är Bobbo Sundgren ett av Sveriges mest aktiva nättroll. Det börjar som ett politiskt debatterande men växer sig snart till något helt annat. Plötsligt trakasserar han kändisar och driver dem till vansinne, samtidigt som han tar sig allt djupare in i nättrollens mörka värld. När han till slut blir medlem i några av nätets mest ökända grupper påverkar det inte bara honom, utan även hans närmaste omgivning."Så blev jag ett av Sveriges värsta nättroll" är en berättelse om hot, skam och beroende. Det är också en intressant och upplysande redogörelse för hur trollandet på internet faktiskt går till - och hur det har makt att påverka hela världen.Bobbo Sundgren är en utbildad etnolog och copywriter. Under tolv års tid var han aktiv som nättroll och har skrivit om detta i boken "Så blev jag ett av Sveriges värsta nättroll".
- Lydbog
- 62,99 kr.
-
49,00 kr. På nettet får Magnus kontakt til en, der kalder sig "11. september". Personen vil gerne have Magnus med til et rollespil, som lyder spændende. Men da de møder hinanden i virkeligheden, går det op for Magnus, at "11. september" vil have ham til at skyde med en rigtig pistol. Det hele er lige lovligt farligt for Magnus, men hvordan kommer han ud af det igen?Magnus og Lasse er gode venner. Sammen bliver de rodet ind i det ene spændende mysterium efter det andet, og indimellem er det lige ved at gå galt. Bøgerne henvender sig til de 11-13-årige og er lette at læse.Jørn Jensen, født 1946, yderst produktiv og prisbelønnet børnebogsforfatter, uddannet guldsmed og lærer. I sin tid som skolelærer mødte Jørn Jensen mange børn med læsevanskeligheder og fandt, at der var mangel på læsemateriale til de små nye læsere, der kunne vække ægte læseglæde. Hans tanke var, at læseglæde og indlæring går hånd i hånd, og at kun den gode historie og appetitlige bog kan fange børnenes interesse, og derfor gik han selv i gang med at skrive. Han står nu bag flere hundrede letlæselige bøger til børn, hvoraf især genrer som mystik og gys skal fremhæves.